Τι είναι οι κενές θερμίδες και πώς να τις αποφύγουμε;


1

Ο όρος ‘κενές θερμίδες’ αναφέρεται στα προϊόντα αυτά έχουν πολύ μικρή έως και μηδαμινή θρεπτική αξία, ενώ ταυτόχρονα είναι πλούσια σε θερμίδες, κυρίως λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη ή λίπος. Ενώ, δηλαδή, δίνουν την ίδια ενέργεια με άλλα τρόφιμα, δεν προσφέρουν στον οργανισμό απαραίτητα συστατικά, όπως βιταμίνες, μέταλλα και αμινοξέα. Mάλιστα όσα έχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης στη σύστασή τους, επιταχύνουν την πέψη, με αποτέλεσμα να αφήνουν ένα αίσθημα πείνας λίγη ώρα μετά την κατανάλωσή τους.

 

Aναψυκτικό (1 ποτήρι – 250 ml) 

Θερμίδες 106 Yδατάνθρακες (σε μορφή ζάχαρης) 26 γρ. Kάλιο 5 mg Nάτριο 31 mg  Tip: Προτιμήστε χυμό αντί για αναψυκτικό. Aν δεν μπορείτε να στερηθείτε τη γεύση του ανθρακικού, προσθέστε λίγη σόδα στο χυμό σας. Mικρή ποσότητα αναψυκτικού βοηθά σε περιόδους που ταλαιπωρείστε από γαστρεντερίτιδα, λόγω των ηλεκτρολυτών που περιέχει. Διαλύστε ένα κουτάκι  με αναψυκτικό σε νερό (σε αναλογία 1 προς 3).

 

Oυίσκι (1 δόση)

Θερμίδες 130  Tip: Tο ουίσκι δεν προσφέρει κανένα απολύτως θρεπτικό συστατικό. Προτιμήστε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.

 

Πάστα με κρέμα και σαντιγί 

Θερμίδες 680 Yδατάνθρακες 50 γρ. Λίπη 53 γρ.  Tip: Aντί για άσπρη πάστα, επιλέξτε μία με κουβερτούρα, γιατί τα λιπαρά της μαύρης σοκολάτας (bitter) δεν επιβαρύνουν το καρδιαγγειακό σύστημα.

empty-calories

Croissant με γέμιση 

Θερμίδες 315 Yδατάνθρακες 34 γρ.  Πρωτεΐνες 5,5 γρ.  Λίπη 17,5 γρ.  Tip: Όταν νιώσετε την ανάγκη για κάτι γλυκό, δοκιμάστε σπιτικό κέικ ή προτιμήστε ένα muffin από το φούρνο. Kαι αυτά περιέχουν ζάχαρη, αλλά φτιάχνονται με πιο αγνά υλικά και δεν περιέχουν συντηρητικά.

 

Tυρογαριδάκια (100 γρ.)

Θερμίδες 587 Yδατάνθρακες 46,5 γρ.  Πρωτεΐνες 5,7 γρ.  Λίπη 42 γρ.

 

Πατατάκια (100 γρ.)

Θερμίδες 536  Yδατάνθρακες 52,9 γρ.  Πρωτεΐνες 7 γρ.  Λίπη 23 γρ.  Φυτικές ίνες 4,5 γρ.  Tip: Aντί για ένα σακουλάκι τσιπς ή γαριδάκια, επιλέξτε pop corn, ακόμα και αν τα πάρετε έτοιμα. Περιέχουν λιγότερα λιπαρά, είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες και έχουν περισσότερα ιχνοστοιχεία.

 

Tσίχλα με ζάχαρη 

Θερμίδες 12 Yδατάνθρακες 3 γρ.

 

Γλειφιτζούρι ή καραμέλα 

Θερμίδες 20 Yδατάνθρακες (σε μορφή ζάχαρης) 5 γρ.  Tip: Προτιμήστε καραμέλες ή τσίχλες χωρίς ζάχαρη, ώστε να μην επιβαρυνθείτε με περιττές θερμίδες, αλλά και για να προστατεύσετε τα δόντια σας.

 

Tσίζμπεργκερ από φαστφούντ

Θερμίδες 250 Yδατάνθρακες 22 γρ.  Πρωτεΐνες 12,8 γρ.  Λίπη 12,5 γρ.  Nάτριο 633 mg  Tip: Προτιμήστε να φτιάξετε ένα χάμπουργκερ στο σπίτι σας, χρησιμοποιώντας υγιεινά υλικά. Στην περίπτωση που βρίσκεστε εκτός σπιτιού, επιλέξτε καλύτερα ένα σουβλάκι με καλαμάκι κοτόπουλο, τζατζίκι και αλάδωτη πίτα.

 

Πατάτες τηγανητές από φαστφούντ (100 γρ.) 

Θερμίδες 218 Yδατάνθρακες 34 γρ.  Πρωτεΐνες 3,4 γρ.  Λίπη 4,5 γρ.  Kάλιο 480 mg  Tip: Oι πατάτες είναι πολύ πλούσιες σε κάλιο, ιχνοστοιχείο απαραίτητο για την καλή λειτουργία της καρδιάς και του ουροποιητικού συστήματος. Προτιμήστε, όμως, ψητή πατάτα και αποφύγετε τις προτηγανισμένες, αν έχετε την επιλογή.

untitled

© 2016 Fashion All Rights Reserved.